søndag 21. mars 2010

Dei to gamle husa

I alle år har eg og mannen min drive med restaurering og vedlikehold av bygningane på garden vår. Det er mykje verdiar og historie i dei gamle husa, og å rive dei ned har aldri vore eit alternativ for oss. Økonomisk sett hadde det nok vore lurt, men det er heilt fantastisk å drive prosessen og deretter sjå eit resultat som ikkje kan kjøpast for pengar etterpå! Og det er ikkje få som har vore innom nokre av husa våre og fortalt at no angra dei på dei husa som dei har rive ned på sine eigedomar. Når eg høyrer dette, då veit eg at vi iallefall har gjort det rette.

Desse to husa er eitt av våre mange prosjekt på garden vi bur på. Og vi har holdt på i 3 år no. Restaurering av gamle hus tek mykje lenger tid enn bygging av nye. For her skal utsjånaden og dei gamle måla takast vare på, det er mykje tilpassing og tenkjearbeid. Og mange nye oppfinningar må til også! Det enklaste hadde vore å rive ned og bygge opp att i liknande mål, men det ville ikkje bli det same for oss. Dei gamle husa har SJEL, brukar eg å seie, og det blir bevart når vi brukar delar av huset. Det er ein lang prosess med riving, for kva skal bort og kva skal stå???


Men det ferdige resultatet gjev lønn for strevet! Ein kopi av det gamle framstår i ny drakt, og strålar ved sida av det andre gamle huset.
To små hus tett i tett,......slik bygde dei før og slik skal det bestå her hos oss også i framtida. Det vesle smauet i mellom husa har også sin eigen sjarm, med grove gråsteinsmurar, berg og trapp imellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar